بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان طی این مدت شهرستان های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ 18 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت :

در سال ۱۴۰۲  آمار تلفات سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در استان جان ۹۱ را گرفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، دکتر علی عباسی افزود : در سال ۱۴۰۲ از کل تلفات اعتیاد ۷۳ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

وی تصریح کرد : بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان طی این مدت شهرستان های ساری با ۱۷، ، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸  فوتی بیشترین و شهرستان بابل  با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: قطعا حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر ، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه های اولیه و انجام مشاوره های درست از طرف خانواده می تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند..


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار